Структура
Згідно зі статистичними даними компанії Hootsuite, в минулому році кількість користувачів смартфонів і інших гаджетів склала 66% від усіх інтернет-користувачів у світі. Відповідно, 44% населення планети вважають за краще комп’ютери мобільним гаджетам. Не дивлячись на те, що кількість користувачів ПК з кожним роком, хоч і не дуже стрімко, але зменшується, в 2020 році digital маркетологи повинні озброїтися новими інструментами для поліпшення своїх маркетингових стратегій, які будуть охоплювати максимальну аудиторію. Ми зібрали топ головних трендів в інтернет маркетингу, які вже на гребені хвилі сучасних тенденцій, і які стануть найбільш популярними в 2020 році.
1. Інтерактивний контент
Інтерактівізація стане девізом digital маркетингу в 2020 році. Цей тип контенту не тільки виділяється серед загального потоку інформаційного шуму, але і дає відвідувачам привід залишатися довше на сайті, що також збільшує поведінкові характеристики сайту. Вікторини, тести, опитування і квізи, інтерактивні віджети і інфографіка, онлайн-калькулятори, 360° відео – інтерактивний контент вже в топі серед трендів інтернет маркетингу 2020 року.
Лайки більше не важливі, бренди тепер женуться за залученням і охопленням аудиторії за допомогою гейміфікації та інтерактивності контенту.
Інтерактивний контент, разом з користю і інформативністю, відкриває також і величезний спектр можливостей для креативу. Так, наприклад, на сайті МОЗ України з’явився інтерактивний помічник, який розпізнає, яка інформація вам потрібна, і пропонує відповідні розділи і статті.
Але використання одного лише інтерактивного контенту, як і будь-якого іншого інструменту інтернет маркетингу, може виявитися практично безрезультатним. Кожен digital маркетолог знає, що в 2020 році як ніколи буде важливий комплексний підхід до маркетингу. Тому потрібно не тільки стежити за всіма актуальними трендами digital маркетингу, а й опанувати технічними навичками застосування головних інструментів маркетолога (SEO, SMM, PPC, E-mail маркетинг, аналітика та ін.). Для цього існує безліч онлайн і офлайн-курсів digital маркетингу.
2. AR та VR технології
За останні роки розвиток AR і VR технологій набрав дуже стрімких обертів. Маркетологи обіцяють, що в 2020 році доповнена реальність значно випередить віртуальну, і ми вже можемо це бачити по тому, як активно почали використовуватися AR-маски в інстаграмі.
AR технології не тільки стали новомодним трендом для розваги в стилі “який я покемон”, але і дуже активно використовуються брендами для збільшення продажів. Так, наприклад, IKEA пропонує підібрати меблі для дому за допомогою програми з доповненою реальністю, Lamoda і Wannabe розробили AR-примірювальну і віртуальний магазин, а кінотеатр ОСКАР пропонує безкоштовний попкорн кожному, хто запостив Сторіс з їх фірмової Інста-маскою.
Що стосується VR, все більше брендів і великих інтернет-видань впровадили VR технологію в свою контент-стратегію. Найбільш яскравим прикладом є американський New York Times, який зробив VR частиною своєї щоденної стрічки новин і пропонують користувачам відчути себе в якості астронавта або здійснити подорож організмом людини.
3. Публикації з інтеграцією товарів
Більше 60% користувачів Інстаграм шукають і купують товари і послуги через цю соціальну мережу. Людям стало зручніше здійснювати покупки через соціальні платформи, які в свою чергу прийняли цей факт і спростили можливість комунікації між клієнтом і брендом. Якщо ви розвиваєте свій інтернет-магазин, обов’язково скористайтеся цією можливістю інтегрувати опис товарів разом з посиланням на сайт для купівлі публікації в соц.мережах. Ця можливість безперечно стане трендом інтернет маркетингу в 2020, так як це відмінний спосіб залучати нову аудиторію і отримувати більше клієнтів, при цьому знижуючи бар’єр для покупки і скорочуючи воронку продажів.
4. Розумні ставки в рекламних системах
Користувачів стає все складніше дивувати трешем і епатажем. Головним трендом 2020 року в рекламі стане корисність і актуальність. Саме цими принципами керується Google, впроваджуючи можливість налаштування розумних торгових кампаній. За ним активно йдуть Яндекс і Facebook. Розумні ставки допоможуть не тільки досягати великих конверсій при меншому бюджеті, але і фільтрувати доцільність пропозицій для користувача. Аналізувати ставки тепер будуть роботи, а не люди, що є головною перевагою цієї системи.
5. Персоналізація реклами
Споживачі втомилися бачити рандомні рекламні пропозиції, які не мають до них ніякого відношення. Це змушує нас перемикати канали під час реклами і купувати платні підписки, щоб її відключити. Тому традиційні рекламні ролики стали неефективними. 80% з 1000 опитаних відповіли, що персоналізована реклама викликає більше інтересу і бажання перейти на сторінку бренду і зробити покупку. Маркетологи вже активно почали використовувати нові інструменти для персоналізації рекламного контенту, отже, слід переглянути вашу стратегію, щоб залишатися в рекламному тренді, якщо ви ще не почали це робити.
6. Маркетинг в месенджерах і чат-ботах
Додатки для соціальних мереж і месенджери стали не тільки майданчиками для розваги і спілкування, а й каналами комунікації між людьми і брендами. Це не тільки спосіб прямого контакту з компаніями, це ще й надзвичайно персоналізований маркетинг:
- Налагодження контактних відносин
- Можливість розповісти про бізнес, продукт
- Збільшення продажів
- Спосіб збільшити аудиторію на заходах
- Підтримка відносин з клієнтами.
Всі ці завдання можна вирішити за допомогою налагодженої системи маркетингу в месенджерах і за допомогою чат-ботів. Більш того, цю систему просто необхідно впроваджувати, щоб бути в тренді в 2020 році.
7. Голосовий пошук і SEO
За даними опитування в США більше 30% людей щодня користуються Google асистентом і Siri для швидкого пошуку необхідної інформації в інтернеті. Маркетологи прогнозують, що в 2020 році ця кількість зросте до 50%. Це означає, що тепер контент на сайтах потрібно адаптувати і для зручного голосового пошуку. Для цього важливо включити використання пошукових запитів з довгим хвостом, і змістити ракурс на використання питальних ключових фраз. Наприклад, використовувати “як приготувати веганські торти” замість “веганські торти”.
8. Відеоконтент
Візуальний контент, зокрема відеоролики, були і залишаються найбільш затребуваним видом контенту в інтернеті. Чи варто згадувати про те, на скільки зашкалює популярність YouTube і TikTok? C моменту запуску в 2018 році TikTok зберігає свої позиції в топі найбільш завантажуваних додатків в світі, а кількість його користувачів вже перевищила 500 мільйонів! Секрет популярності відеоконтенту і зовсім не секрет – людині найпростіше сприймати мультимедійну інформацію. Тому, незалежно від того, яка у вас сфера діяльності, навіть якщо у вас магазин з продажу інструментів, креативний підхід до створення відеоконтенту значно збільшить ліди, продажі, впізнаваність і трафік.
9. Жива комунікація
Прямі трансляції та стріми переглядаються до 3-х разів довше, ніж відеоролики. Більш того, вони створюють у глядача відчуття прямого причастя до подій, як ніби все відбувається за сусідніми дверима. З психологічної точки зору, це підвищує довіру і зацікавленість, краще відкладається в пам’яті. Для брендів це ще й хороший спосіб краще зрозуміти свою аудиторію.
Онлайн-конференції та семінари, вебінари, тренінги, майстер класи, і просто live-спілкування – в 2020 році цей тип взаємодії з аудиторією стане маст-хевом в будь-якій маркетингової стратегії.
10. Сарафанне радіо
Сучасний споживач все рідше вірить рекламі, відгуками і інформації в пошукових системах. Тепер йому необхідна думку експерта. При чому, експерт не обов’язково повинен бути профі в своїй області, досить публічної особи або блогера, який у всіх на слуху. Маркетинг впливу був актуальним завжди і в найближчому році буде ще більше набирати обертів. Знайдіть людей, які вміють впливати на своїх передплатників і поширюйте з їх допомогою посили вашого бренду в аудиторію. Так, наприклад, корпорація Henkel підвищила продажу кольорових фарбувальних спреїв для волосся тільки попросивши популярних блогерів скористатися їхньою продукцією і зняти про це ролик.
Впровадження будь-якого з підходів в вашу маркетингову стратегію вимагає ретельної аналітики, вивчення цільової аудиторії, планування та опрацювання. На курсі Full-Stack Digital-маркетинга в Dan.It ви отримаєте повний набір потужних інструментів для створення і просування якісної маркетингової стратегії в 2020 році.