10 типових помилок UI/UX дизайнерів-початківців

Усе більше людей обирає UI/UX дизайн, тому що бачить себе у якості спеціаліста, який користується попитом. Люди хочуть просувати нестандартні ідеї, рішення та реалізовувати їх на пракиці, вчитися з кращими та у кращих, розвиватися та створювати приємні оку та прості у користуванні сайти, додатки і так далі. Але багато хто стикається не з труднощами навіть, а з першими помилками, наслідки яких негативно відображаються на сприйнятті своїх робіт та самих себе, знижують продуктивність, псують відносини із замовником. 

Я працював у сфері дизайну понад 12 років, пройшов шлях від новачка до дизайн-директора, та багато в чому сам вчився на таких помилках, а також спостерігав їх у своїх учнів та колег. Пізніше я зрозумів, що всі факапи початківців діляться на дві категорії: професійні та особисті. До перших можна віднести усі ті. що безпосередньо пов’язані з розробкою дизайну, з макетами, правками, дизайн-елементами та іншим. Особисті стосуються сфери мотивації та самокритики. Давайте детальніше розглянемо, про які поширені помилки йде мова.  

Професійні

Непотрібне ускладення

Задумайтеся, чи правда людина відкриватиме ваш сайт, щоб подивитися на гарні ілюстрації? Чи здивуватися незвичному меню? Людина, заходячи на сайт, частіше за все хоче просто реалізувати свої потреби. Наприклад, швидко замовити піцу та поїсти. Дизайнери-початківці люблять ускладнювати ті речі, які можна залишити “банальними”, чи скопіпастити у іншіх проектів. Але не варто боятися звертати увагу на грамотно реалізовані кейси успішних конкурентів. Це крок до розуміння, що потрібно залишити, а над чим – попрацювати.

Коли ви додаєте кожний новий дизайн-елемент, задайте собі питання, чи несе він конкретну користь для людей. Не потрібно придумувати візку п’яте колесо, слідкуйте за тим, щоб дизайн залишався чистим, однорідним та зрозумілим.

Відсутність фокусу на ключовій дії

Сайт, як хороший співрозмовник, завжди сприймається краще, якщо чітко формулює свою перевагу. Спитайте у себе, що ви пропонуєте, який шлях проходить користувач на сторінці, яку ключову дію йому потрібно зробити. Чітко ведіть його до цієї дії. Наприклад, можете використати п’ятисекундне тестування. Ненадовго покажіть макет другу, а потім запитайте, що йому вдалося зрозуміти про сайт. Чи він розібрався, що саме дозволяє зробити система, що пропонує?

Візуальний шум

Пам’ятайте, що увага відвідувача, яку він готовий витратити на перегляд сайту, обмежена. Представимо її у вигляді стакану з водою. З кожним новим елементом дизану ми ніби відпиваємо ковток.

Новачки у дизайні заграються з інструментами та роблять сторінки “шумними”, “низькоконтрастними” та перенасиченими. Замість світло-сірого фону спробуйте створити його чистим, білим. Додаючи щось, спочатку подумайте, чи можна цього не робити, як дизайн виглядатиме без додаткової смужки чи блоку.

Непослідовність

Часто кожна нова сторінка сайту виглядає, як новий сайт. Тому, створюючи новий заголовок, блок з текстом, форму, подумайте, чи можна використовувати вже готовий блок. Наприклад, форму створення. Завжди за можливості повторюйте вже використані графічні прийоми. Це дасть людині правильне розуміння роботи елементу, та прискорить процес розробки вашої ідеї програмістами. 

Рішення тільки під одну ситуацію

Дизайнери люблять великі дисплеї, максимально точну кольоропередачу. Працюючи за монітором, ми забуваємо, що наш сайт та мобільний додаток буде використовуватися зовсім у інших, набагато різноманітніших умовах. Сайт буде відкриватися у різних розмірах браузера, від 320px до 2500+px. Мобільний додаток запускатиметься без інтернету, можливо, навіть використовуватиметься на ходу. Старайтеся думати наперед, розгляньте абсолютно різні способи роботи з вашим продуктом. А, краще за все, тестуйте більше.

Особисті

Самореалізація будь-якими засобами

Часто новачки йдуть шляхом “Хочу зробити гарненько, і щоб мені подобалося” замість того, щоб прислухатися до клієнта. Це зрозуміло, тому що після закінчення навчання ми хочемо радіти навичкам, які здобули, – ось і використовуємо їх по максимуму. Але при цьому часто забуваємо, що наше “гарненько” може йти у розріз із думками клієнта, а проект потрібний йому. У свій час проста істина виявилася неочікуваною для мене: клієнт платить за реалізацію власних ідей. Ми допомагаємо йому у цьому, але не являємося фінальною точкою прийняття рішення. Тож слухайте свого замовника. 

Непотрібна впертість

Перші роботи, особливо ті, у які вкладено багато сил, – це особисте досягнення дизайнера, критикувати їх не можна. Тому відрізняйте макет та особисту оцінку. Краща вправа – не сперечатися та віддати макет іншій людині, щоб вона оцінила його. Ви тим часом перейдете до інших проектів та не будете боятися робити нові та нові варіанти. 

Занадто велика увага до деталей

Початківці можуть зачепитися за ту частину, яка подобається особисто їм. Наприклад, головна ілюстрація на сайті, гарні іконки – що завгодно, що представляє інтерес та цінність для дизайнера, але розходиться із бізнес-задачами. 

Запитайте у себе, як будь-яка ваша дія допоможе справі клієнта. Чи дійсно варто вкладати чергові 16 годин в покращення однієї ілюстрації на сайті? Що важливішого ми можемо зробити за цей час? Можливо, куди корисніше швидко випустити сайт, зібрати думки живої аудиторії про те, чого йому не вистачає, а вже потім дороблювати приємні цікавинки. 

Невміння оцінити свою ціну та цінність

Можна, звісно, працювати і безкоштовно, але рано чи пізно заходить мова і про оплату праці. На цьому етапі новачки часто губляться. Є швидке універсальне рішення: розділіть вашу місячну оплату на 168 – та отримаєте вартість бажаної винагороди за час. Помножте цю вартість на ймовірну тривалість проекту та називайте вихідну суму. 

Наприклад, ви плануєте зробити сайт-візитку за 5 робочих днів, тобто за 40 годин. Заробляти для початку ви хотіли б $800 долларів на місяць, значить, вартість часу роботи дорівнює $4,7. Тоді така робота може вартувати $190. Не бійтеся сміливо брати 20% за ризики, завжди щось іде не так. Результат — близько $230.

Самокритика

Коли у новачка починає виходити, перша радість часто змінюється панікою. “Адже у гуру дизайну виходить краще!”, – часто чую я. “Мої макети не такі класні, нічого не виходить!”. Самокритика часто зупиняє подальший розвиток. Будьте до себе максимально поблажливі, постійно займайтеся чимось новим. Хороша новина заключається у тому, що навіть кращі дизайнери, починаючи створювати проект, орієнтуються на нові роботи у своїй області. Нехай самокритика буде теплим вогнем мотивації, а не деструктивною пожежею.

Головна порада, яку я можу дати новачкам – пробуйте та прислухайтеся до себе. Чи ви отримуєте задоволення від того, що створюєте новий макет, вирівнюєте текст, придумуєте візуальні ходи? Чи радієте класному рішенню? Якщо так, тоді просто дайте собі час – і усе точно вийде.

 

Олександр Войтенко,

design program director у Trinetix та програмний директор курсу UX/UI design у DAN.IT education.

Всі статті
Контакти