6 порад, як знайти роботу у стартап-компанії

Про те, як необхідно фокусуватися на досягненні мети, залишатися конкурентоспроможним та виглядати найпідготовленішою до співбесіди людиною.

Робота у стартапі може стати однією з найскладніших, хвилюючих, іноді нервових, але безумовно найцікавіших пригод у вашому житті. Але намагатися потрапити у цю сферу – це одне, а дійсно отримати місце – зовсім інше. Просто успіхом тут не обійдешся. Потрібно мати певні навички та скілли, які зроблять вас кандидатом, що вирізняється серед інших.

Нещодавно випустились з університету? Закінчили курси? Хтось із кандидатів обов’язково буде керівником з 10-річним досвідом роботи, хтось – світчером, але ролі тут не важливі. Стартап обумовлює те, що ви досягнете мрії незалежно від того, що залишилось позаду. Звісно, абсолютно надійного способу отримати таку роботу не існує, але ми зібрали шість перевірених порад, які допоможуть звузити світогляд, зрозуміти конкуренцію та підготуватися як слід.

1. Люди – ключ до будь-якої роботи

Одним із багатьох сюрпризів у стартап-екосистемах є те, наскільки люди, що там працюють, підтримують один одного. Сучасні стартапи проводять регулярні зустрічі з лідерами думки, організовують освітні майстер-класи, айсбрейкінги у команді тощо. Яскраві індивідуальності – хтось із них обов’язково стане вашим провідником на початку довгої дороги.

Якщо ж ви тільки робите перші кроки у світі стартапів, то знаєте, що часом одразу влитися у пошук контактів буває важко. І це нормально. Що потрібно зробити, щоб знайти нових знайомих? Відвідувати заходи, зустрічатися з людьми, навчитися їх слухати. Обміняйтеся думками та просто розпитайте їх про роботу. Не потрібно наполягати, але при можливості запросіть декілька людей зустрітися за чашкою кави. Інтуїтивно ви зрозумієте, з ким би хотіли продовжити спілкування та співробітництво. Бути зацікавленим у людях – ось якість, що характеризує ідеального працівника у стартап-команді.

І коли мова зайде про реальні співбесіди та роботу, тепла зустріч від когось всередині команди, когось, кого ви вже знаєте завдяки зв’язкам, буде куди більш успішним підтвердженням, що роботодавець у вас не помилився. Іноді нетворкінгом користуються і роботодавці, тому що це хороший засіб для успішного розвитку компанії.

Однією з найбільших помилок пошукачів часто є завищені очікування. Потрібно бути готовим до невдач. Пам’ятайте, що 90% з тих, з ким ви познайомитесь, скажуть, що допоможуть вам адаптуватися та освоїтися. І лише 10% з них дійсно допоможуть. Справа тут не у вас, це людський фактор. Однак, якщо ви будете до кожного знайомства підходити з таким же завзяттям та старанністю, вам буде простіше підтримувати цей рівень, коли пошта буде переповнена листами з підтримкою та пропозиціями.

2. Навчіться чітко себе презентувати

Ми живемо у вік самокерованих автівок, приватних шаттлів, штучного інтелекту, доповненої реальності – стартапи знаходяться просто в центрі усіх інновацій. Абсолютно нормально, що ми також хочемо бути у вирі подій. Але якщо ви хочете, щоб вам допомагали у нетворкінгу та пошуку роботи, спростіть усім життя. Навчіться бути сфокусованим та ясно висловлювати свої думки. Коли ви починаєте розповідати людям, що ви шукаєте, потрібно змусити їх подумати «Я знаю, з ким тобі потрібно поговорити». Найпростіший спосіб зрозуміти, як так зробити – потренувати свій спіч за трьома пунктами:

  • Розмір компанії
  • Сфера діяльності, яка цікавить
  • Ваша роль у компанії

Наприклад, якщо на кава-брейку під час тренінгу ви скажете новому знайомому «Я хочу працювати продакт-менеджером у стартапі серії А у індустрії моди», є хороший шанс, що вас запам’ятають, та наступного разу, коли їм знадобиться ПМ, вас покличуть на співбесіду.

3. Є досвід? Чудово. Мало досвіду? Отримайте його

Якщо ви переходите у стартап з іншої сфери діяльності або навіть із іншої індустрії, потурбуйтеся про те, щоб ви мали відповідний досвід роботи. І якщо ви відчуваєте, що ваша теперішня позиція не відповідає тій, на яку ви подаєтеся, оцініть себе з тих точок зору, які можуть знадобитися стартапу.

Наприклад, якщо ви юрист, значить, сто відсотків приділяєте багато уваги деталям, у вас гарні аналітичні навички, ви траблшутер, вмієте пояснювати складні конструкції зрозумілою мовою. У вас, скоріше за все, схильність до суворої етики та ціла підбірка досягнень. Усі ці компоненти знадобляться вам при роботі тим самим продакт-менеджером.

Звісно, не можна покладатися цілком та повністю на свій минулий досвід. Кращі пошукачі йдуть іншим шляхом. Правила змінилися, і тепер можна розвивати свої навички у таких сферах, у яких ви ніколи не працювали раніше, навіть віддалено.

Припустимо, вас цікавить діджитал-маркетинг для технічної компанії у індустрії дизайну. Менш ніж за $50 ви можете навчитися просувати рекламу на фейсбуці, щоб спробувати свої сили у запуску кампаній у соціальних мережах. Якщо ви хочете займатися UX дизайном для eCommerce стартапу, можна спробувати опублікувати декілька статей у свій особистий блог про популярні eCommerce сайти. В IT сфері зрідка покладаються лише на резюме. На будь-яку вашу активність звернуть увагу. Аналогічно програмісти – якщо ви пишете код, його попросять викласти на GitHub.

Навіть якщо ви заведете аккаунт на DOU.ua та будете просто коментувати статті та топіки на відповідні теми, зацікавлені у вас люди зможуть це переглянути. Якщо додати активність до вашого попереднього досвіду роботи, ви продемонструєте свої таланти та потенціал якнайкраще.

4. Виконайте домашнє завдання, а потім ще одне

З досвідом роботи, чітким вмінням презентувати себе та контактами у індустрії ви отримаєте перші запрошення на співбесіду вже дуже скоро. Багато хто з HR менеджерів перед інтерв’ю просять пошукачів налаштуватися позитивно та витратити на підготовку хоча б півдня. Але це вже занадто. В кінці кінців, ви не претендуєте на місце генерального директора великої корпорації. Усе, що вам потрібно зробити – усього лише бути найпідготовленішою людиною серед усіх інших.

Перш за все знайдіть засновників стартапу у соціальних мережах або знайдіть іхні блоги. Зберіть все, що зможете знайти. Інформація, яка вам відкриється, безцінна, оскільки так ви зможете глибше зрозуміти, про що думають люди, та як вони бачать світ. Може, на фейсбуці або у інстаграмі у вас знайдеться декілька спільних друзів? Подивіться, хто саме. І якщо вам здається, що це перебір, не переживайте. Робота у стартапі сама по собі обумовлює вміння знаходити шляхи до спілкування різними, іноді нетрадиційними засобами. До того ж, ви здивуєте та приємно вразите людей, якщо скажете, що цікавитесь схожими темами.

5. Питайте про статистику

При влаштуванні на роботу у стартап, у вас має бути три мети:

  • Чітко проговорити, що ви можете робити для стартапу
  • Бути найенергійнішим
  • Задавати найкращі запитання

Так, задавати стандартні запитання як «На що схожі перші 90 днів роботи у вашому стартапі?» потрібно та важливо, але куди більш важливо – зрозуміти, чи піклуються засновники про статистику, чи вимірюють вони свої результати.

Так, скоріше за все, вам будуть розповідати про те, як саме цей стартап буде змінювати світ. Але, ми переконані, щоночі перед тим, як іти спати, та щоранку, одразу після того, як вони прокидаються, засновники відслідковують метрики розвитку своєї компанії. І після того, як ви підете зі співбесіди, вони перевірять показники ще раз. Ваше завдання – оцінити, наскільки вони зацікавлені у цьому процесі.

Статистика визначає продуктивність компанії, а в умовах невизначеності, у яких живе будь-який стартап перший час, будь-яке розуміння успішності бізнесу – основа для маленької команди.

Не бійтеся питати:

  • Яку статистику ви отримуєте щоденно?
  • Щотижня?
  • Щомісяця?
  • Чим можна покращити ці показники?
  • Що заважає або гальмує досягнення цілей?
  • Як я можу допомогти досягти мети?

Відповіді на ці запитання дадуть нам усе, що потрібно знати про ту позицію, на яку вас запрошують, та про стартап у цілому.

6. Звертайте увагу на етапи фінансування стартапу

Фандрайзинг впливає на все, що стосується стартапу, та те, як ви розумієте його цикли, і він теж може стати великою перевагою для вас у пошуку роботи. Якщо ви дізнаєтесь, що стартап отримав 15 мільйонів доларів, ви одразу зрозумієте, що ці гроші він не покладе у банк на рахунок. Компанія використає практично кожен цент, намагатиметься покращити маркетинг, покращити продукт, і, найголовніше, створити команду, яка необхідна, щоб вивести бізнес на новий рівень. Це – найкращий час для проходження співбесіди. Тож будьте у курсі останніх подій.

TechCrunch – чудовий ресурс, щоб бути у курсі новин по збору коштів. Сайт буде повідомляти про кожен долар, який піднімається у стартап-світі. Якщо ви зацікавлені у конкретній компанії, налаштуйте Google Alerts, щоб бути першими, хто дізнається про новий раунд фінансування. Якщо ви хочете бути на крок попереду, у AngelList є каталог усіх стартапів.

 

Це доволі прості, але у той же час дієві поради, які, якщо їх притримуватися, приведуть вас до бажаної мети – місця роботи у новому, енергійному стартапі з хорошою та продуктивною командою. Успіхів!

Всі статті
Контакти
/