Про уважність веб-розробників

На початку кар’єри веб-девелопери постійно зтикаються зі стресом. Щоразу, коли хтось від них чогось хоче, вони мають звичку усе відкласти та кинутися виконувати саме це завдання. Пізніше подібні задачі накопичуються та виростають у величезний to-do list, і розробник стресує, тому що нічого не встигає. Знайомо?

Усі девелопери зтикаються з великим тиском ззовні. Коли ви кодите або щось створюєте, клієнти, партнери по команді та менеджери хочуть, щоб усе відбулося швидко та ідеально.

До того ж, сьогоднішні техкоманди завжди очікують, що ви будете на зв’язку у пошті, в месенджерах, у Slack, практично усюди. Все це призводить до того, що на спілкування витрачається багато часу, який ви могли б приділити роботі. Такі аспекти культури кодерів часто ведуть до стресу, шкідливих звичок та емоційного вигорання, а як результат – до втрати потенціалу у роботі. Це, у свою чергу, веде до ще більшого стресу, нових шкідливих звичок і так далі.

Але перервати це зачароване коло можна – фактично, його просто можна уникнути. Існує метод роботи над уважністю, який допомагає уникати стресу та пресінгу на роботі у технічній індустрії, що швидко розвивається, та підвищити якість своєї роботи. Можливо, і це важливіше, подібна проста практика допоможе вам підвищити загальну якість життя.

У наш час прийнято багато говорити про медитативні практики та тренування уваги. Люди часто думають, що медитація – це глибокий вдих та видих, щось у такому роді, хоча це насправді всього лише частина процесу. Однак, підвищення концентрації уваги зводиться не до вправ на дихання, а до чіткої системи того, як необхідно керувати відчуттями та думками.

Назвемо це «тренуваннями уважності». Якщо втілювати їх у життя, то можна помітити, що у різних ситуаціях починаєш швидше думати, розуміти тригери та свої можливі варіанти дій.

Більше того, ви помітите на собі, що після важкого робочого дня ви станете більш спокійними у спілкуванні з людьми, знизите споживання алкоголю та нездорової їжі, та потихеньку приберете з життя усе, що доводить вас до емоційного та фізичного вигорання. Звісно, все рівно траплятимуться дні, коли все буде валитися з рук… але ж ми не ідеальні, правда? Усе діло в тренуваннях – постійних та систематичних.

Не піддавайтеся впливу зі сторони. Не приймайте ці поради як істину у останній інстанції, оскільки кожна людина зможе знайти тут щось для себе та спробувати втілити хоча б одну практику в життя.

Перевіряйте себе та прислухайтеся до свого стану

Бути веб-розробником іноді буває дуже одиноко – ви ніби знаходитеся сам з собою у зачиненому просторі. І якщо ви працюєте над великим проектом, скоріше за все, ви проводите дні зі схиленою до коду головою, сам по собі, перед екраном комп’ютера. Це створює розрив між вами та іншими людьми, що означає, що ви маєте час від часу задавати собі питання «Як я зараз себе почуваю?», «Що мені потрібно, чого я хочу?», «Чи мені комфортно?». Є різниця між тим, як ми переживаємо труднощі всередині себе та тим, як ми вирішуємо їх насправді, наскільки критично підходимо до того, що ми робимо. Ви можете, наприклад, знати, що вам конче необхідно закінчити один шматок роботи, але при цьому абсолютно забуваєте про те, що треба поїсти, поспати, і врешті-решт миритеся з цим.

Тому, щоб уникнути травми, важливо розуміти завантаженість та взяти перерву, щоб просто вдихнути, зупинитися на секунду, переосмислити, що насправді зараз з вами відбувається. Перевірити, чи все у порядку у фізичному та ментальному плані. Зрозуміти, чи треба вам зараз впити стакан води, або осмислити свою фрустрацію з приводу проекту – це теж цілком нормально. Іноді можна піти ще далі – завести нагадування на телефоні, що, скажімо у 2-3 години дня вам потрібно відірватися від роботи та перейти на темну сторону – з’їсти пакет горішків, побігати по квартирі, потанцювати під улюблену музику чи подумати про якісь свої мрії. Просто побути наодинці з собою – але не в робочому стані, а у творчому, душевному, довірливому. Подумати про те, що відбувається у вашій голові.

Перестаньте займатися усім і одразу

Сама ідея мультитаскінгу не дуже логічна. Дослідження доводять, що якщо ви фокусуєтеся на чомусь одному та доводите це до кінця, загальний список справ просувається швидше, ніж якщо б ви почали три справи за раз, але так би і не закінчили з ними розбиратися. Але так, складно сконцентруватися на чомусь одному, якщо вас постійно смикають заради зустрічей та обговорень. Та і просто дивлячись на довжелезний список справ та завдань можна зійти з розуму.

Щоб сфокусуватись на одній задачі за раз, потрібно зрозуміти, чи вирішує ця задача проблему просто зараз. Часто це допомагає перевести дихання та подумати про важливіші речі.

Інший шлях до мультитаскінгу – це виокремити для себе час, коли працюється краще за все. Якщо ви краще за все тямите у роботі зранку, увечері вам не варто призначати важливі зустрічі та наради. Впишіть це у свій календар та відкрито поговоріть з колегами та командою. Так і скажіть: «Ей, я не можу у цей час зібратися з думками, кличте мене на мітинги з 9:00 до 13:00. Візьміть це за звичку – і хоча неочікувані зустрічі все одно час від часу будуть з’являтися, все рівно це полегшить вам життя та дасть стимул до продуктивної роботи.

Започаткуйте у команді культуру відкритості

Девелопери у наші дні – частина кросс-функціональних команд, що потребує від них більшої єдності. Команда може складатися з дизайнера, інженера, копірайтерів, у яких різні стилі та підходи до роботи. Дехто може працювати віддалено, тому попрацюйте над схемою, яка об’єднає вас та буде тримати на зв’язку.

Багато чого залежить від культури відкритості та прозорості. Це означає, що сказати про щось, що не працює для тебе – це ОК. Набагато продуктивніше буде сказати «Я відчуваю себе фрустрованим щодо того, що відбувається у команді. Давайте придумаємо, як можна це подолати», аніж прийти та нажалітися тімліду про негатив. Говорити прямолінійно про робочий процес означає тримати усіх в тонусі, не лише розробників.

Гугл має цікаву практику, яка називається Search Inside Yourself. Вони провели дослідження, щоб поділити фактори, які допомагають командам працювати краще. І фактором номер 1 виявилась «психологічна безпека». Отже, забезпечити соціальну безпеку, зробити так, щоб людей почули, відкрито поговорити про почуття – це все складові культури, про яку йде мова. Співробітники мають відчувати, що можуть висловитися та без проблем голосно сказати»Ой, я зробив помилку!», і що їм за це нічого не буде. Так вони відчують себе ближче до своїх колег, захочуть привнести у роботу частинку себе – їм буде комфортно.

Люди не кидають погані роботи, вони йдуть від поганих людей. Багато існує організацій, які змушують діяти беземоційно, мовляв, «це ж бізнес, ми не повинні проявляти те, що відчуваємо». Але ми ж люди. Ми показуємо почуття – і хочемо, щоб нас чули та розуміли.

Поставте себе на чиєсь місце

Легко можна отримати стрес, якщо бос просить закінчити роботу раніше запланованого строку, або колега у останню хвилину вносить правки у проект. Такі ситуації можуть навіть просто виводити з себе, але якщо поглянути ближче на причини, можна уникнути негативу.

Замість того, щоб у цю ж секунду розгнівано прокоментувати ситуацію, спробуйте поставити себе на чиєсь місце. Ви ніколи не зрозумієте, що змушує людину міняти рішення, якщо не відкинете тиск та не подивитеся на це все під іншим кутом.

Спитайте себе, що відбулося, що змусило ці правки взагалі вносити, а вже потім реагуйте. Іноді потрібно задати питанняі собі – а чому, власне, правки викликають таку реакцію? Можливо, справа у тому, що ви злі самі на себе – нічого не встигате зробити вчасно? Але у такому випадку ваші колеги, бос або той, хто змінює рішення у останній відповідальний момент тут ні до чого. Працюйте над своєю емпатією.

Почніть день з розуміння самого себе

Почніть його з роздумів, як і чого ви хочете за цей день досягнути. Спробуйте поставити задачу: «Мій фокус на сьогодні – це…» і не розпилятися на інші задачі. Якщо ви відчуваєте себе на грані, заспокойтеся. Займіться медитацією. Дихайте глибше та просто подумайте над причинами такого стану. Поверніться до початкових цілей на день – полегшіть їх, якщо відчуваєте перенапруження. Не намагайтеся зробити усе одразу – це лише погіршить ситуацію.

У важливих розмовах – думайте головою

Стресові розмови – важлива частина будь-якого проекту, чи то незадоволення клієнта від виконаної вами роботи або скарги менеджера на велику кількість багів. Важливо розуміти, як себе вести у таких ситуаціях та що говорити.

Перш ніж відповісти на незадоволення, зупиніться, переведіть дух та зрозумійте, як ви почуваєтеся і лише тоді оберіть, що хочете сказати. Не можна покладатися на імпульсивну поведінку. Звучить, звісно, дивно, тому що необхідно буде затриматися перед відповіддю на декілька секунд, і людина перед вами чи по той бік телефону може здивуватися тому, що ви мовчите. Але якщо відкрито сказати: «Послухай, дай мені хвилинку. Зараз я зрозумію, що хотів тобі сказати з цього приводу», це допоможе складним розмовам стати трішки продуктивнішими. Це дає фору перед важливою відповіддю, яка може спровокувати як негатив, так і розуміння. Обирайте слова, щоб звести розмову до взаємопорозуміння.

Попрацюйте з дому

Багато хто з девелоперів працює віддалено, і ви також можете використати це як перевагу. Робота з дому допомагає практикувати уважність набагато ефективніше, аніж робота з офісу.

Найпростіший спосіб це зробити – рухатися. У опенспейсі колеги можуть подумати, що ви зійшли з розуму, якщо ви раптом встанете та почнете ходити колами чи стрибати. А ось вдома це зробити простіше, і тут не потрібно ні перед ким виправдовуватися. Можна виділити хвилинку для медитації, а ще – дістати з холодильнка снек.

І, до речі, про їжу

Приділяти достатньо уваги іжі – це взагалі важлива частина ритуалу, і шкода, якщо ви про це забуваєте. Девелопери часто вдаються у крайнощі – іноді закидають у себе снеки та навіть не встигають замислитися, які вони на смак, або взагалі забувають поїсти.

Увага до іжі – це коли ви приділяєте час лише і тільки прийому іжі, і нічому іншому. Не читайте нічого, вимкніть ютуб, перестаньте оновлювати пошту – просто іжте. Так ваш організм справді отримає паузу та необхідну для нього увагу.

 

Це прості, але дієві поради. Уважність для кожного буває різною, але ви можете обрати стратегію, яка працює для вас. І, обравши її, зажити більш продуктивним життям на роботі та у побуті.

 

Всі статті
Контакти
/